Manusia adalah insan kerdil yang sentiasa
cenderung melakukan kesilapan...Berdampinglah kamu dengan insan-insan yang mampu menasihatimu apabila kamu melakukan kesalahan...Serta insan yang mampu memberi teguran apabila dia melakukan kesilapan...Kerana manusia itu diciptakan saling memerlukan antara satu sama lain...




"Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berperang untuk membela agamaNya , dalam barisan yang teratur rapat seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh...."

[As_SaFF Ayat 4 ]

pasum 2009/2010

Assalamualaikum..kali ini ak post special entry utk aku sndri..hehe..bg lepasan spm o8 mcm aku nih..mmg da xsab0 giler nak blaja balek....sbb da lme sgt duk umah so rndu lak nk blaja..tp tahun ni 2009 adalah satu perubahan yg besar bg ak da kwn2 yg seangkatan ngan aku la..c0z lepas ni kite bukan lg bdk sekolah..tp sume ade hala tuju msing2..ade yg p matrix..ade plak yg p asasi kt ipta..s0 mmg kite b0ley nmpk sndri perubahan yg akan berlaku nih..


Klu korg perasan pic yg kt atas ni adlh pic main entrance universiti malaya (UM)....pasni aku akan lgkah ke tmpt 2 utk capai cita2 aku...1 mei lalu,sume mmber2 seSPM ngan ak da check result upu msing2..ade yg dpt uia la..usim la..uitm la..um pon rmai jgk...dan aku merupakan bakal graduan dari universiti malaya satu masa nti..hehe..klu ikotkan mmg asasi sn um ni mmg plihan pertama aku..sblom ni aku maen taram je plih k0s utk isi upu...pas2 bley ak wat semakan balek berdasarkan syrt2 yg ipta ni bg...ak plih balek k0s yg btol2 sesuai berdasarkan result spm aku...dan hasilnya jumaat lalu,aku diterima blaja di tmpt ni..rse hepi ngan sgt2 bersyukur sbb ak ade peluang utk capai cita2 aku kt sni...

Namun......(hehe..poyo)

Jiwa n mental aku mula kacau sbb ak xtaw mane yg ak patot plih...UM or MATRIK PERAK?msing2 ade klbihan...klu matrik b0ley fly..klu um ak still b0le fly pas abeh degree klu ak nk smbg master...uish..tggi t0l cite2 ak nih..hehe..ble msg member2 aku yg laen..ade yg nk plih mtrx c0z dorg kate nak fly..ade yg kate nk plih upu...tp bg aku...aku dua2 aku nak..aku nk p UM n MTRx..haha..mama ngan abah kte buat lah s0lat isthikharah..tenangkan fkiran..blaja buat kputusan sndri...dan akhirnya..ak yakin dgn kputusan aku sndri...aku plih UM.."Ya Allah..m0ga ape yg Kau putuskan buat diriku ini adalah yg terbaek utk perjalananku lepas ni..."ameen ya Rabb..




Peta UM

petunjuk:
K0lej ke 12 (n0. 12 kaler merah)= kolej kediaman Raja Nazrin Syah a.k.a tmpt tggal ak nti..
Fakulti Perubatan (n0.3 kaler biru)=tmpt aku pas abes asasi nti..hehe..ameen..



So..setelah aku buat kputusan..aku pon tnye la abg aku..dy ni bks plajar Um jgk..bru graduate las year...jd ak tnye la pd yg expert...tym 2 aku ym ngan abg aku nih...


Eila:Angah Apy..jauh x k0lej dr tmpt kuliyah??

Angah Apy:Jauh jgk la..tp klu dpt k0lej 12(kolej baru) dkt je rsenye...

Eila:0oh..jln kaki je la cm2..ke ade bas lalu lalang??

Angah Apy:ade jgk..tp slaloonye berebut2..alaa..k0 naek unta je la..lgp0n murah..sewa rm1 shari

Eila:Bt00l2 la..ble nk smpi klu naek unta cm2...

Angah Apy:Btool la...

Eila:Baek sewa kuda..cept skit smpi...(aku da stat merapu jgk..haha)

Angah Apy:UM mne ad byk duit nk sewa kuda...mahal la..



*CXrXt cam rendang la..haha



Aku pon da sahkan yg aku terima offer UM ni..s0 ble tgk surat 2..ak kne dftr 25 may ni...arggh!nk dekat da la..huhu..cuaknye...dan yg bes jgk ak dpt k0lej ke12..kolej bru 2 la...yes2!abg aku kate cafe kt k0lej ke12 ni la mknan dy plg sedap...rmai gler org dtg...pas2 blik mmg luas gler...byk kmudahan bru...xtaw la ad wifi ke x...klu ade..ley la ak on9 slaloo..2 pon klu ak da ade laptop sndri la kn..hehe..

Wassalam...=)

p/s:arap2 aku ley survive kt tmpt bru nih...pndi brdri atas kaki sndri...n blaja rajin2..dpt 4flat ak ch0w p fakulti n0 3 2...ameen3x..

1 ulasan:



PiNkLaDy berkata...

iela..
all da best okay...

Catat Ulasan